tq.... sudi klik ^_*

"Terima Kasih Sudi Jengah Blog Saya"

Tujuan blog ini di tuliskan adalah untuk merekodkan segala kenangan terindah dalam meniti kehidupan harian.... Kisah suka, duka, pahit, manis silih berganti membuatkan saya menjadi seorang yang tabah, cekal dengan semua ujian Allah S.W.T

Sebagai manusia yang tidak sempurna, MAAF di pohon andai tulisan/luahan/bicara saya menyentuh perasaan.

mencari hadiah utk insan tersayang.... klik sini utk surprisekan mereka

teRimA kaSiH kaWan-KawAN ^ __ ^

Salam, Tinggalkan LiNk anda utk sy TerjaH seMuLa ^ __ ^

Follow by Email

so sweet ^ __ *

Friday, 21 January 2011

Money isn't Everything

salam bismillah,


sebab duit boleh putus kawan n saudara.
gaduh, berebut yg bukan milik kita, dengki yang sorang nie dapat lebih, rumah dia lagi besar, ada kereta 3, motor 5, kuda nak 10 hehehehe mcm citer P. Ramlee lak :). tapi ada kita fikir SEBAB apa dia lebih kaya? lebih senang? sebab dia usaha. sebab dia bersungguh, bukan hanya mengharapkan bulan jatuh ke riba, bukan hanya tunggu gaji tiap2 bulan then belanja abis pas tu tunggu lg next month.....  itu lah rutin org yg malas huhuhuhuhu usaha malas pas tu nk dengki .... sia-sia je hidup................ dan mungkin juga kesenangan itu belum sampai pada kita. Allah nak uji kita atau mungkin ada hikmah kalau kita kaya dan sedikit senang kita akn lupa Allah, riak dan tak bersyukur........ baik tak payah kaya....... kesulitan dan keperitan yang akan menjadi teman untuk kita sentiasa mengingatiNya.

sebab duit........ kawan2, keluarga, adik beradik tak bertegur-sapa........ dari yg kamcing dah jadi longgar dan londeh........ sekali di beri peluang pinjam duit, nak lima enam tujuh kali............. hidup ikut kemampuan....... dah ada kereta saga nak kereta wira, dah ada myvi nak alza, manusia takkan pernah puas dengan apa yg dia ada........ jangan terlampau ikut orang lain.......... dia org mampu, biarkanlah.......... tapi kita kayuh basikal je mampu. tu pun nasib baik ada basikal..... kalau tak jalan kaki lagi kesian.... sy pulak suka berjalan mcmana tu?????

manusia tak pernah berpegang pada janji........ sebelum terjadi, mulut manis berbicara, menuturkan kata-kata penyedap hati sesedap rasa mcm cap aji nomoto. bila sdah terjadi, diam seribu bicara, mulut kelu untuk berkata, tiada alasan yang boleh di ulas, agar hati kembali tenang


jangan putuskan tali persaudaraan sesama insan. sesungguhnya manusia itu bersaudara. apatah lagi yg memang bersaudara. bersaudara-bersaudara lah mereka. kita di jalinkan oleh darah daging dan perut yg sama. mengapa saling bermasam muka. tiada niat untuk memarahi. tapi pikir2lah sendiri

sebab duit putus kawan.
hari ini saya belanja kamu. esok kamu tak belanja saya, saya marah. not fair!!! berkira pulak bila time dia belanja. hari ini kamu pinjam duit saya, saya mintak, kamu buat tak tahu. saya mintak lagi kamu kata tak ada, saya mintak kamu buat2 lupa. saya mintak...saya tak jumpa pun kamu..entah ke mana menghilang..dengan duit seringgit tuh 
seringgit pun berkira ke??huhuhuhuhu

bila saya timbulkan diri, kamu lari dari saya. bila kamu timbulkan diri, saya benci tengok muka seringgit kamu. saya canangkan kat semua kawan2 lain yg kamu tak suka bayar hutang. kamu nak kumpul sampai akhirat, baru kamu nak cari saya. masa tuh memang tak jumpa saya.
orang kata money is the root of all evil. memang pun. sebab duit semua tamak haloba halia mengkuas semua.


dan kepada sesiapa yg sy berhutang tolonglah beritahu sy. TOLONG INGATKAN AKU*nyanyi versi anna raffali ek*.


ALLAH IS EVERYTHING


sebab duit org berkira kerja.... katanya gaji sikit so buat keje pun sikit...... huhuhuhu x bole terima lah pendapat nie.... kalau suruh buat keje lebih, kecoh satu kampung..... yg heran nya tu ada pulak yg x berani nak suruh or bg keje lebih yg kekadang alasan x bole di guna pakai..... cuba kita bertolak-ansur, tolong-menolong.... true.... kita x bole puaskan hati semua org.... tapi cuba fikir positif..... sesekali cuba buat amal dgn kerja2 free nie.... kita nak menderma wang ringgit bebyk pun x mampu so apa salahnya menderma kudrat keringat sikit tue..... x rugi lah.... x patahnya tulang belulang tue....... 

p/s: itu jer lah setakat hari nie...... en3 scheduled
gambar google jer




1 comment:

  1. betul tu kak..jangan berkira sangat pasal kerja, nanti takkan ada orang nak tolong bila kita kesusahan...tapi bila da terlebih tolong, lain pulak jadinya....

    ReplyDelete

^__*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TQ

Ai, takkan tengok je.:) TQ, friends