tq.... sudi klik ^_*

"Terima Kasih Sudi Jengah Blog Saya"

Tujuan blog ini di tuliskan adalah untuk merekodkan segala kenangan terindah dalam meniti kehidupan harian.... Kisah suka, duka, pahit, manis silih berganti membuatkan saya menjadi seorang yang tabah, cekal dengan semua ujian Allah S.W.T

Sebagai manusia yang tidak sempurna, MAAF di pohon andai tulisan/luahan/bicara saya menyentuh perasaan.

mencari hadiah utk insan tersayang.... klik sini utk surprisekan mereka

teRimA kaSiH kaWan-KawAN ^ __ ^

Salam, Tinggalkan LiNk anda utk sy TerjaH seMuLa ^ __ ^

so sweet ^ __ *

Friday 8 January 2010

jiran punya hal part 2

salam, dah masuk tahun baru 2010, nie entry pertamaku... sambungan citer bulan lepas hehehheh

semalam aku tipon wife jiranku,dgn niat nak berterus-terang.

aku bukan nak ckp hubbyku betul, dua2 nie bersalah seorg trlalu jujur dan agak outspoken n seorg lagi hidup dgn dunia dia sndiri x bole bergurau, sensitif, serius n protokol coz dia gred 48 and aku cuma jirannya yg bergred 17. bagiku kesimpulan nya senang, masing2 kena terima attitude jiran kita dan bukannya pentingkan diri sendiri.

sekarang jiranku ini membuat tanggapan sendiri yg private sector(hubbyku) is x berbudi bahasa... dan hubbyku bertanggapan staff gomen gred 48 nie sombong n x nk brcampur dgn we all yg KULI sajer... huhuhu MACAM2
citer yg aku tahu jiranku di ofis pendiam, buat hal sndiri, tak brcampur dgn org, g kejer bawa bekal, serius dgn kejer n thats why dia mudah terasa dgn gurauan hubbyku. coz dia hidup dgn dunia fantasi dia n culture shock lak dgn sikap hubbyku.

tapi aku sedih gak coz perkara yg jiranku ini terasa dah lama '2 tahun' sudah. dlm tempoh 2 tahun nie, walau jiranku x endah or buat dek dgn hubbyku, suamiku ini brusaha gak tegur dia n dia trpaksa layan mcm nak x nak gitu. huhuhuhu 'berbelit citerku'.... bila motor hubbyku kemek terus dia dah fed up dan x nak lg mengalah huhuhuhu mcm mana nie????

sebenarnya hubbyku dah byk gak brsabar dgn jiran ini coz aku pun selalu gak bg kata2 positif n suamiku brusaha nk brbaik dgn jiran coz bagi hubby jiran penting, tp bila dh jadi mcm nie, dia dh MALAS n aku tgh brusaha utk perbaiki semula situasi ini.

kalau korang nk tau sebenarnya diaorg nie di awal pertemuan x apa2 masalah, perkara yg melibatkn jiranku kata hubby ku ini x brbudi bahasa coz kata jiranku ini GEMUK.
cth ayat hehhehe but its reality citer lah. nie atas cerita wife jiranku ler.

jiran: naper dgn kaki ko?
hubby: kaki kena pijak masa main tarik tali family day kat bagan lalang, yang pijak kaki nie bdn besar n gemuk mcm ko.... (sungguh x brbudi bahasakn, dah lah baru kenal hehehheh tp bg yg dah biasa sebenarnya hubby brgurau tanpa niat)

dan itu org sudah terasa lah sama hubby ku ini, dan selepas itu brmulalah selisih faham sikit2 hubby tegur dia x layan, jumpa kt masjid buat mcm x nmpak n lepas tu baik macam itu jer tnpa disedari.

berbalik dgn moto hubby yg kemek, dia bukan nk minta duit utk repair coz memang x bole repair pun. hubby ku memang syg sangat kat motor tue walau pun buruk, motor tulah yg byk berjasa dah dekat 13 tahun umur moto tu. dia sakit hati tgk tank motor coz tiap2 hari dia g kejer dgn motor yg tmbah sakit hati tiada kata MAAF dari jiranku ini. tapi aku dah lepas kan semua nya.... aku dh tipon wife jiran citer segalanya.

No comments:

Post a Comment

^__*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TQ

Ai, takkan tengok je.:) TQ, friends