tq.... sudi klik ^_*

"Terima Kasih Sudi Jengah Blog Saya"

Tujuan blog ini di tuliskan adalah untuk merekodkan segala kenangan terindah dalam meniti kehidupan harian.... Kisah suka, duka, pahit, manis silih berganti membuatkan saya menjadi seorang yang tabah, cekal dengan semua ujian Allah S.W.T

Sebagai manusia yang tidak sempurna, MAAF di pohon andai tulisan/luahan/bicara saya menyentuh perasaan.

mencari hadiah utk insan tersayang.... klik sini utk surprisekan mereka

teRimA kaSiH kaWan-KawAN ^ __ ^

Salam, Tinggalkan LiNk anda utk sy TerjaH seMuLa ^ __ ^

so sweet ^ __ *

Saturday 23 May 2009

ITU INI BEGITU BEGINI CERITAKU :)

Salam....

Lama x update blog nie... yer lah kan tgh berpantang nie... hari nie QIERA dah 31 hari kelahirannya ke muka bumi ALLAH... Semalam petang g An-Nur utk injection sebulan... DR cakap QIERA macam baby 3 bulan, pipi montel, muka bulat, isi betis pun padat hehhehhe :) Berat QIERA dah 4.7kg

Sebenarnya ada cerita sedih gak lah sepanjang berpantang nie... macam2 dugaan yang melanda.. aku REDHA dan PASRAH... bila baca blog kak lyn, ada sesuatu yang menyentuh jiwa dan raga.. Aku respect dengan ketabahan kak Lyn dalam menghadapi dugaan hidup.. betul kata kak lyn dalam blog nye http://fahlyn.blogspot.com/

Allah memberikan dugaan kepada hambanya dengan pelbagai cara sama ada kematian orang yang paling dekat dengan kita, kehilangan kerja, dan macam2 lagi. kita tak perlu gundah gulana sebaliknya bersabar kerana itu juga untuk mengkifarahkan dosa2 kita.

semoga kesabaran itu dapat mengkifarahkan dosa2 yang aku lakukan. Amiiin.


Ya Allah.. moga aku setabah kak lyn... Begitulah dugaan hidup yang aku lalui dalam membesarkan anak2... Rasanya dugaan dari tahun lepas lagi dan kebetulan bulan yang sama pulak tue... Dugaan yang sama.... Tiada pengasuh untuk menjaga anak2 ku ini..

Mengimbau ke tahun lepas... Pengasuh FARISYA pun 24 hours x nak jaga, alasan yang aku rasa x masuk dek akal fikiran manusia... dan membuat aku rasa menyesal mengenali orang sebegitu... MAAF mungkin aku terlalu emosi, tapi bila dah jadi macam2 nie aku lebih berhati2 dalam persahabatan dan aku halalkan apa yang telah dicaci, diumpat tentang diriku... HANYA ALLAH MENGETAHUI....

untuk tahun nie... bibik harianku pun berhenti 24 hours... Mula2 alasan dia SAKIT. bila aku start MEMBEBEL, mula dia ungkit pulak aku nie cerewet... hehhehe... yer ker... pada pendapat aku pulak, dia x senang hati nak duduk umah bersamaku.. Mau tak kan aku cuti berpantang 2 bulan, maknanya dia x selesa bersamaku... dia x bebas... memang bibik nie rajin, aku x masalah dalam hal ini... yg menjadi soal nya kalau farisya tido, dia pun tido sama... mula2 aku fikir mungkin hari tue dia x sihat kot, tapi esok, esok dan esoknya sama gak... bila mak aku datang jer... mula dia buat alasan x sihat... nak balik awal... hmmmm apa guna aku bagi duit setiap bulan itu saja kejer dia... memanjang jer x sihat... tue bila dia kata nak berhenti tue... aku x tahan dia... biarlah nak berhenti.... memang jiwa aku sebenarnya anak hantar di NURSERY... biarlah susah sikit... HAKIM dulu dari dia 2 bulan sampai 4 tahun bertahan duduk di TASKA LEMON aka TADIKA ORANGE yang glamor kat Kota Kemuning, x masalah langsung... HAKIM siap overtime until kul 11 malam, yerlah time tue aku study part time kat UiTM, cuma bayar jer lah duit overtime tue hehhehe :) tapi tak de pun masalah..... Bila pindah duduk kat kawasan ala2 kampung nie, macam dugaan melanda...

Allah memberikan dugaan kepada hambanya dengan pelbagai cara sama ada kematian orang yang paling dekat dengan kita, kehilangan kerja, dan macam2 lagi. kita tak perlu gundah gulana sebaliknya bersabar kerana itu juga untuk mengkifarahkan dosa2 kita.

semoga kesabaran itu dapat mengkifarahkan dosa2 yang aku lakukan. Amiiin.


MUNGKIN DUGAAN INI DIATAS DOSA2 YANG AKU LAKUKAN... HMMMM

YA ALLAH KAU AMPUNKAN DOSA2 YANG TELAH KU LAKUKAN DAN KAU KUATKAN IMANKU SEMOGA AKU TABAH DALAM MENGHARUNGI DUGAAN DALAM HIDUP INI... AMINNNNNNNNNNN

so... sekarang nie aku tgh sibuk survey, TASKA untuk FARISYA n FAQIERA... Hhmmmm saper yang ada info pasal taska nie, bolehlah membantuku yer... aku bercadang nak membawa ke 3 anakku ke PUTRAJAYA... maknanya pagi2 aku membawa kesemua anakku bersamaku ke PUTRAJAYA... . biarlah aku bersusah payah dulu...

my partner aka suamiku berkata... sanggup ke nak wat mcm nie???? sampai bila bole bertahan??? KATANYA NANTI AWAK PENAT, UNGKIT.... hehehhe aku berkata MENGADU PENAT tue memang biasalah... just LUAHAN PERASAAN... abg kena sanggup mendengar jer lah... x boleh nak harapkan suamiku coz dia kejer di KL dah tue naik motor jer....
Ada sekali dia berkata x pun ambil cuti 5 tahun jaga anak.... hmmmmmm x tau dia serius or just joke.... macam mana yer...

KALAU KAWAN2 JADI SAYA APA KEPUTUSAN?????

No comments:

Post a Comment

^__*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TQ

Ai, takkan tengok je.:) TQ, friends