tq.... sudi klik ^_*

"Terima Kasih Sudi Jengah Blog Saya"

Tujuan blog ini di tuliskan adalah untuk merekodkan segala kenangan terindah dalam meniti kehidupan harian.... Kisah suka, duka, pahit, manis silih berganti membuatkan saya menjadi seorang yang tabah, cekal dengan semua ujian Allah S.W.T

Sebagai manusia yang tidak sempurna, MAAF di pohon andai tulisan/luahan/bicara saya menyentuh perasaan.

mencari hadiah utk insan tersayang.... klik sini utk surprisekan mereka

teRimA kaSiH kaWan-KawAN ^ __ ^

Salam, Tinggalkan LiNk anda utk sy TerjaH seMuLa ^ __ ^

so sweet ^ __ *

Friday 10 July 2009

curi tulang

salam jumaat...

Baru balik dari AG, qiera baru jer tido so ibu x dapat nak bf dia dengan agak hampa aku brjalan semula ke ofis.... nasib pergi AG tadi naik unser dgn hubbyku kebetulan dia nak g solat jumaat kat masjid putrajaya.... katanya dia ada kejer di tingkat 12, mof...

pagi tadi aku dengar ceramah pengukuhan integriti perkhidmatan awam (pipa)bertajuk "CURI TULANG" suatu pengkhianatan terhadap diri sendiri, agama dan negara. di awal ceramah amat memboringkan coz nie 1st time ceramah aku hadir setelah dua bulan cuti bersalin. yer lah baru nak panaskan enjin badan, ambil masa sikit lah hehheheh :) dengan sejuk, mengantuk semua ada.....

Di pertengahan ceramah tersentuh hati dengan slide mengenai tajuk "BUMI BERSERU 5 KALI SETIAP HARI" aku hanya sempat menyalin 4 sahaja.. antara yang boleh di kongsi bersama

1) kamu berjalan di atas punggungku dan kamu kembali ke perutku.
2) kamu makan berbagai makanan di atas punggungku dan kamu akan di makan ulat di dalam perutku.
3) kamu ketawa di atas punggungku dan kamu akan menangis di dalam perutku.
4) selalu berbuat dosa di atas punggungku maka kamu akan terseksa di dalam perutku.

7 wajah di bawah naungan Allah s.w.t di Padang Masyar

1) imam (ketua negara) pemimpin yang adil
2) pemuda yang membesar dalam beribadah kepada Allah
3) lelaki yang hatinya sentiasa bertaut kepada masjid
4) 2 orang yang berkasih sayang kerana Allah dan berjauhan juga kerana NYA
5) lelaki yang menolak utuk berbuat zina dengan perempuan cantik dan berkedudukan sambil berkata "aku takut Allah"
6) orang yang bersedekah dengan tangan kanan sedangkan tangan kirinya tidak mengetahui.
7) orang yang menyebut nama allah ketika bersendirian dan akan meniti air matanya.

renungan bersama...

No comments:

Post a Comment

^__*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TQ

Ai, takkan tengok je.:) TQ, friends